SAHABAT

17 December 2013

Lillahi Taa'la


                                            بسم الله الرحمن الرحيم


Maa Rabboka ...


Uhibbuki jiddan.
Maziltu fi hubbik.
Lillahi Taa'la.
Ihfazillahu fid dunia wal akhirah.

Setiap pagi anggota tubuh badan kita akan berpesan kepada mulut & lidah,
Pesanan untuk hanya berkata benar, berzikir mengingati Allah.

Kerana bila mulut dan lidah kita menipu,
Anggota lain juga akan ikut menipu.
Kita tidak berzikir,
Anggota lain turut ikut hati, mulut & lidah yang lupa Allah.
Kita mengumpat dan riak.
Amalan pahala anggota lain hapus..

Dosa mengumpat, kat akhirat nanti kita jadi muflis...
Dunia tempat berpenat, akhirat tempat berehat.
"Jika tiada hari akhirat, pasti daku balas cacian kamu itu" ~ sahabat r.a

Tidak dijadikan dunia melainkan untuk ujian,melihat siapa yang baik amalannya.
Bahagianya mereka yang dijemput menghadapMu dinaungi kasih sayangMu.
Indahnya kematian dan Alquran sebagai peneman didalam kubur.
Tenangnya di kubur tanpa ujian, cubaan, dosa mahupun kesibukan dunia.
Berehat di alam kubur umpama berada dalam salah satu taman - taman syurga,
Sebelum menuju ke syurga yang nan indah lagi kekal abadi..
Hanya dengan limpah Rahmat & kasih sayang Wahai Pentadbir Alam..

Rasulullah..
Walaupun musuh, dirimu tetap mendoakan yang terbaik buat mereka.
Cintakah aku padamu wahai kekasih Allah?
Saudara islamku sendiri aku umpati dalam tak disedari.


"... ikhtiar untuk cegah dirogol, pecah rumah, kecurian, ragut,
amal surah Al-Ankabut ayat 45. insyaAllah :) ..."



7 comments:

Knor said...

Mulut kalau dpt di zip..kn bagus...buka bila perlu je..

~Setanggi Syurga~ said...

nenonenoneno..kalo mulut tempayan senang nak tutup...

sabar itu perlu..!

Cik Pensil said...

bila mulut dah mula bercakap, susah nak berhenti. susah nak berhenti sebab cerita yang keluar makin seronok, makin syok nak bercerita tanpa sedar dah mengumpat orang.

sebab tu lebih baik diam dari bercakap..

msredcheesecake said...

sy sgt takut dgn hati saya dan mulut sy... sukar dikawal... semuga Allah lorongkan hati dan mulut sy utnuk selalu berzikir ...

Cik Pensil said...

krik..krikk..

jemput tgk sini..
http://cikpensil.blogspot.com/2013/12/lalang-bagi-pengajaran.html

Nur Zulaikha said...

itulah namanya mujahadah..perlu dikawal..singgah sini

syimi khair said...

Nice entry, terima kasih berkongsi ilmu ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...